Ο διαγωνισμός του Α.Σ.Ε.Π.

Τα δημοσιεύματα του τύπου

Επενδυτής 31-3/1-4-2001 α΄

 

Τέλος Μαίου ο διαγωνισμός για τεχνικές ειδικότητες και μουσικούς

Εννιά απαντήσεις γι α τους καθηγητές μουσικής

την ερχόμενη εβδομάδα θα εκδοθεί η προκήρυξη από το Ανώτατο Συμβούλιο

του Φάνη Καλαντζή 

Το τελευταίο δεκαήμερο του Μαίου θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός του Α.Σ.Ε.Π. για την επιλογή εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων και καθηγητών μουσικής. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του "Ε", στις αρχές της εβδομάδας που έρχεται αναμένεται να εκδοθεί από το ανώτατο συμβούλιο η προκήρυξη του διαγωνισμού.

Σε ότι αφορά το ζήτημα των καθηγητών μουσικής, στο οποίο αναφέρθηκα ο "Ε" σε δύο του δημοσιεύματα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η εξεταστέα ύλη έχει υποστεί κάποιες τροποποιήσεις. Τροποποιήσεις, που σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν αλλάζουν τη βασική δομή της δημοσιευθείσας από το υπουργείο ύλης και ειδικότερα το σημείο τριβής, την τέταρτη θεματική ενότητα  που προστέθηκε εκ των υστέρων.

Σε ότι αφορά τις επιστολές στις οποίες αναφερθήκαμε την περασμένη εβδομάδα ορισμένες σχετικές παρατηρήσεις:

Πρόκειται για 5 επιστολές, εκ των οποίων οι 2 προέρχονται από δύο μεμονωμένες καθηγήτριες μουσικής. Στις δύο από τις υπόλοιπες τρεις υπογράφουν τρεις γνωστοί καλλιτέχνες και η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, καθώς και από ορισμένα ωδεία (στη μία), καθώς και μία σειρά (38 αν μετρήσαμε καλά) από άμεσα ενδιαφερόμενους υποθέτουμε (στη δεύτερη). Στην τρίτη υπογράφουν δύο επίσης γνωστοί καλλιτέχνες, όπως και ένα συγκρότημα μουσικής.

Οι τέσσερις από τις 5  (η πέμπτη, η μία εκ των δύο μεμονωμένων, απεστάλη αυτήν την εβδομάδα με e-mail) επιστολές-στις οποίες υπάρχουν και διπλοϋπογραφές... επιρροή Χριστόδουλου απεστάλησαν από ένα συγκεκριμένο fax  του Υπουργείου Παιδείας την περασμένη Πέμπτη το μεσημέρι.

Λαμβάνοντας υπ' όψιν την τελευταία παραπάνω παρατήρηση, καθώς και την δήλωση στον "Ε" της γραμματέως της ένωσης Ελλήνων Μουσουργών κ. Μαριάννας Καλαντζή (που εκπροσωπούσε, όπως δήλωσε, και του μεταξύ άλλων, υπογράφοντες κ. Γ. Κουρουπό και Θ.Αντωνίου) ότι "δεν έχουν ιδέα για το περιεχόμενο της επιστολής" καθώς και τη δήλωση ορισμένων από τους υπογράφοντες στη δεύτερη επιστολή των πολλών υπογραφών ότι δεν γνώριζαν, έχουμε κάθε λόγο να αμφισβητούμε για την εγκυρότητά τους. Εξ' ου και ουδείς λόγος δημοσίευσης ονομάτων πέρα από τα προαναφερθέντα λόγω του ότι είναι γνωστοί και σεβαστοί καλλιτέχνες.

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, εμείς θα προχωρήσουμε σε απαντήσεις, κυρίως για τους δεκάδες αναγνώστες, γονείς και υποψηφίους, που φαίνεται να έχουν περάσει αρκετές περιπέτειες. Οι επιστολές είναι εκτενείς και κύριο χαρακτηριστικό τους είναι ότι δεν σχολιάζουν την ουσία του δημοσιεύματος, το οποίο όπως και τότε είχε προαναφερθεί, στηριζόταν σε στοιχεία- έγγραφα που είναι στη διάθεση του καθενός. Το δημοσίευμα εμφανίζεται γενικά "μονόπλευρο", χωρίς να ερωτηθεί η "άλλη πλευρά" η "αρμόδια υπηρεσία" όπως αναφέρεται σε κάποια επιστολή, ενώ η ύλη που δημοσιεύτηκε πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Βασικό χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι αφορούν ιδιαίτερα τους καθηγητές που θα προσληφθούν για τα μουσικά σχολεία, για τους οποίους και η προσθήκη της τέταρτης θεματικής ενότητας.

Λοιπόν, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, θέλουμε δε θέλουμε, είναι ο επίσημος βασικός εισηγητής του Υπουργείου Παιδείας για όλα τα ζητήματα της εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της ύλης των διαγωνισμών. Είναι επίσης διοικητική αρχή (για όσους των συντακτών των επιστολών δεν το γνωρίζουν) και υπάγεται απ' ευθείας στον Υπουργό, σύμφωνα με το θεσμικό του πλαίσιο (αυτονόητα για όσους το γνωρίζουν). Εξ ου και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εισηγήσεών του-ως ειδικού φορέα- εγκρίνεται από την κεντρική υπηρεσία, επειδή ακριβώς δεν είναι ειδική, αφού άλλος είναι ο ρόλος της!

Για τη διαρροή της ύλης (την οποία κατήγγειλε εγκαίρως ο Σύλλογος Αποφοίτων του Πανεπιστημίου Αθηνών) ουδέν αναφέρεται πέραν ότι είναι γνωστή!

Είναι αυτονόητο ότι για εμάς τίποτα δεν είναι γνωστό, πόσο μάλλον όταν η ύλη κυκλοφορεί ήδη στους χώρους των ενδιαφερομένων πριν καν ο αρμόδιος, επαναλαμβάνουμε, επίσημος φορέας υποβάλλει την τελική του εισήγηση (που όπως είδαμε ήταν άλλη).

Για τα επιστημονικά σφάλματα και τις ασάφειες που ανέφεραν τα έγγραφα του Π.Ι. αναφέραμε και εμείς. Δεν είμαστε ειδικοί, εξ' ου και απευθυνθήκαμε σε ειδικούς πέρα από το Παιδαγωγικό (βλέπε το άρθρο του κ. Μηνακάκη, το οποίο δόθηκε και στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Δεν είμαστε ντετέκτιβ, για τις πληροφορίες που έρχονταν από τα δεκάδες τηλεφωνήματα των αναγνωστών ενημερώσαμε τους αρμοδίους φορείς. όταν η ύλη ήταν γνωστή, ενώ παράλληλα δεν προσδιορίζεται σαφώς το τι θα εξεταστεί και δεν καθορίζονται επίσης σαφώς τα προσόντα των υποψηφίων, τότε αρχίζουν οι υπόνοιες, στις οποίες οφείλαμε να αναφερθούμε. Το Α.Σ.Ε.Π. έχει επανειλημμένως κάνει λόγο για τα παράνομα φροντιστήρια εν όψει των διαγωνισμό προσλήψεων στο Δημόσιο.

Η ηγεσία του Υπουργείου είναι πλήρως ενημερωμένη από τον γράφοντα (για μας αυτή είναι η "άλλη πλευρά"), όπως και η Ο.Λ.Μ.Ε.

Το αν ο πάρεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είναι αμφιλεγόμενο πρόσωπο, δεν μας αφορά στο συγκεκριμένο θέμα, σημασία έχει  επί της ουσίας η εισήγηση του επίσημου φορέα, του Π.Ι.

Υπάρχει σε εξέλιξη μία άλλη διαδικασία για τον πάρεδρο, την οποία γνωρίζαμε από την πρώτη κιόλας στιγμή και είχαμε και έχουμε όλα τα στοιχεία.

Γνωρίζοντας την πληγή, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε ότι μιλάμε για εκπαίδευση και όχι για τέχνη, ότι σε όλες τις υπόλοιπες ειδικότητες των υποψηφίων εκπαιδευτικών της  Δευτεροβάθμιας υπάρχουν σαφώς καθορισμένα τυπικά προσόντα (πανεπιστημιακό πτυχίο).

Συμφωνούμε για όσους νοιάζονται για τη μουσική εκπαίδευση (η "σκηνή" δεν ενδιαφέρει το δικό μας ρεπορτάζ, το οποίο υπηρετούμε ουκ ολίγα χρόνια κι ξέρουμε το τι και το πως γράφουμε, ούτε η διαφήμιση), ανοικτοί σε όσους διατείνονται ότι παλεύουν για την κάθαρση του χώρου και την αναβάθμισή της

Δεν είπαμε να μην γίνει ο διαγωνισμός, συμφωνούμε όμως να περάσουν οι καλύτεροι, πως όμως, όταν δεν υπάρχει κοινό έδαφος ως αφετηρία;

Το "παραβάν", που μαθαίνουμε ότι θα βάλει το Α.Σ.Ε.Π. στην προφορική εξέταση, ίσως μας σώσει, αν και κρίνοντας από ότι συνέβη με τις επιστολές και τις υπογραφές είμαστε απαισιόδοξοι.

Επιστροφή